sobota, 29 czerwca 2013

Dla odmiany coś na ząb czyli sałatka ryżowa z groszkiem, oliwkami i grejpfrutem :)

Cześć!

Jak się domyślacie dzisiaj post zupełnie niekosmetyczny…

Bardzo lubię różnego rodzaju sałatki i surówki bez względu na porę roku.  W okresie letnim  (i nie tylko) są dobrym pomysłem na szybki i lekki obiad. Mam kilka sprawdzonych przepisów, do których często wracam, jednak lubię próbować nowych rzeczy. Niedawno znalazłam ciekawy przepis właśnie na sałatkę ryżową z groszkiem, oliwkami i grejpfrutem. Bardzo zasmakowała mi oraz moich chłopakom, dlatego chciałabym się z Wami podzielić przepisem – może akurat ktoś się skusi J.





Składniki na ok. 6 porcji:

- szklanka ryżu
- szklanka mrożonego groszku (ewentualnie konserwowego)
- mały słoiczek zielonych oliwek nadziewanych (pastą z papryki albo migdałami)
- czerwony grejpfrut
- 2 łyżki posiekanej bazylii
- ząbek czosnku
- 2 łyżki oliwy
- 10 dag tartego parmezanu
- sól
- pieprz
- ja dodałam dodatkowo pomidora i kilka liści sałaty bo akurat mi zostało (sałatka bardzo ładnie prezentuje się jeśli dodamy rukolę)

Przygotowanie:

Ryż ugotować na sypko, przelać zimną wodą, osączyć. Groszek ugotować (5 min). Oliwki osączyć, obrane z błonek cząstki grejpfruta pokroić w kostkę. Składniki wymieszać, dodać bazylię, doprawić solą i pieprzem. Wyciśnięty czosnek wymieszać z oliwą, polać sałatkę. Posypać parmezanem.

To wszystko! Sałatka gotowa  J





Oryginalny przepis możecie zneleźć tutaj.


A Wy możecie polecić jakiś przepis na szybką i smaczna sałatkę?

11 komentarzy :

  1. ślicznie podana i wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się ta sałatka, jutro zabiorę się za przygotowanie takiej, ale pominę oliwki

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda super, tylko nie lubię oliwek, ale smacznego:) w wolnej chwili zapraszam do mnie na http://ourloveourpassion.blogspot.com/ :) Obserwujemy? Chętnie wpadnę tu jeszcze nie raz:*

    OdpowiedzUsuń
  4. Za oliwki to ja również podziękuję, ale reszta to już jak najbardziej moja bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie. I jak ładnie podana, mhm. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. to musi być smaczne połączenie smakowe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przepadam za groszkiem i grapefruitem ale zastąpie te składniki i zrobie dziś sobie taką sałateczke :D

    OdpowiedzUsuń
  8. ale pyszności- spisuję przepis ♥

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka